Concerts
12/05/2019, a les 12h
Manresa, Plana de l'Om
Entrades a 6 € i més informació aquí
"Tres clàssics"
El clàssic vienès - El neo-clàssic - El clàssic avantguardista
En aquest concert sentirem "Tres clàssics", en cada cas amb un sentit molt diferent de la paraula, que ens fan reflexionar sobre el què exactament vol dir "clàssic": Ho és Haydn, el primer dels "clàssics vienesos" que estableix nous estàndards amb els gèneres Simfonia, Sonata, Quartet i Trio i que així revoluciona la història de la música? O Martinu, qui enmig d'una època amb tendències modernistes diverses recorre a formes més convencionals per trobar un llenguatge personal lleuger i despreocupat, anomenat "neoclàssic"? I què té de clàssica la música avantguardista, amb efectes sonors fins el seu temps inaudits, de George Crumb? Potser al final és la intemporalitat d'aquestes obres tan diferents que les fa clàssiques, cadascuna de la seva manera i cadascuna dins del seu àmbit.
Franz Joseph Haydn, Trio per a piano, flauta i violoncel Hob. XV: 16 en re major
Bohuslav Martinu, Trio per a flauta, violoncel i piano (1944)
-Pausa-
George Crumb (*1929), "Vox Balaenae per a tres intèrprets emmascarats" per a flauta elèctrica, violoncel i piano amplificat (1972)
Patrícia de No, flauta
Erica Wise, violoncel
Katia Michel, piano
20/05/2018, a les 12h
Manresa, Plana de l'Om
Entrades a 10 € (6 €) i més informació aquí
"Temps de pau, temps de guerra"
El programa presenta música de cambra de segles diferents, contrastant obres d’un esperit serè i pacífic amb obres que tenen com a fons emotiu la guerra, el conflicte intern o fins i tot la fúria. Cada obra es viu en el seu entorn programàtic, creant un relat de tensió i resolució en el que les diferents músiques impacten de manera commovedora, amb sorpreses i recompenses.
Wolfgang Amadeus Mozart, Andante del trio per a clarinet, viola (arranjat per a violoncel) i piano K. 498
Igor Stravinsky, "La història del soldat", suite per a clarinet, violí i piano
Hans Gàl, Cantabile de la serenata per a clarinet, violí i violoncel
Charles Ives, Largo per a clarinet, violí i piano
Johann Sebastian Bach, tres invencions arranjades per a violí i violoncel
Olivier Messiaen, del "Quatuor pour la fin du temps" per a clarinet, violí, violoncel i piano
VI. Danse de la fureur, pour les sept trompettes
VII. Fouillis d’arcs-en-ciel, pour l’Ange qui annonce la fin du Temps
Franz Schubert, "Notturno" per a piano, violí i violoncel, D. 897
Ona Cardona, clarinet
Alejandro Bustamante, violí
Peter Schmidt, violoncel
Laia Masramon, piano
16/06/2017, a les 22h
St. Cugat, Nits de música al claustre
Entrades a 10 € i més informació aquí
"Melodies de les Illes Britàniques"
Emmarcat pels arranjaments de cançons populars escoceses i irlandeses dels cèlebres compositors Joseph Haydn i Ludwig van Beethoven, aquest programa
presenta la música popular de les Illes Britàniques a través dels llenguatges variats de Ralph Vaughan-Williams, Roger Quilter i Frank Martin. La combinació
d'obres instrumentals amb obres vocals a la vegada cambrístiques permet sentir paletes sonores que ens apropen de manera única al món acústic del nord-oest
d'Europa.
Joseph Haydn, Selecció de les cançons escoceses per a cant, piano, violí i violoncel
Ralph Vaughan-Williams, 6 estudis sobre cançons populars angleses per a violoncel i piano
Roger Quilter, Selecció de cançons
-:-
Frank Martin, Trio per a piano, violí i violoncel sobre melodies populars irlandeses
Ludwig van Beethoven, 6 cançons irlandeses (selecció de WoO 152, 153 i 154) per a cant, piano, violí i violoncel
Elena Copons, soprano
Joel Bardolet, violí
Peter Schmidt, violoncel
Katia Michel, piano
06/05/2017, a les 20h
Terrassa, Auditori Municipal
"Melodies de les Illes Britàniques"
Emmarcat pels arranjaments de cançons populars escoceses i irlandeses dels cèlebres compositors Joseph Haydn i Ludwig van Beethoven, aquest programa
presenta la música popular de les Illes Britàniques a través dels llenguatges variats de Ralph Vaughan-Williams, Roger Quilter i Frank Martin. La combinació
d'obres instrumentals amb obres vocals a la vegada cambrístiques permet sentir paletes sonores que ens apropen de manera única al món acústic del nord-oest
d'Europa.
Entrades a 10 € aquí
Joseph Haydn, Selecció de les cançons escoceses per a cant, piano, violí i violoncel
Ralph Vaughan-Williams, 6 estudis sobre cançons populars angleses per a violoncel i piano
Roger Quilter, Selecció de cançons
-:-
Frank Martin, Trio per a piano, violí i violoncel sobre melodies populars irlandeses
Ludwig van Beethoven, 6 cançons irlandeses (selecció de WoO 152, 153 i 154) per a cant, piano, violí i violoncel
Elena Copons, soprano
Helena Satué, violí
Peter Schmidt, violoncel
Katia Michel, piano
25/09/2016
Calella (Maresme)
"Un passeig per Praga"
Wolfgang Amadeus Mozart, VI. Allegro del "Divertimento" per a trio de cordes en mi bemoll major, K. 563
Josef Suk, "Melodia" per a dos violins
Leos Janacek, Adagio i Andante con moto de la Suite per a cordes
Bohuslav Martinu, III. Allegro dels Madrigals per a violí i viola H. 313
Antonin Dvorak, Quintet per a dos violins, viola, violoncel i contrabaix en sol major, Op. 77
Allegro con fuoco
Scherzo. Allegro vivace
Poco Andante
Finale. Allegro assai
Roman Patočka i Raquel Castro, violí
Noelia Gómez, viola
Peter Schmidt, violoncel
Mariona Mateu, contrabaix
18/08/2016, a les 20:30h
Terrassa
Masia de Ca n'Anglada
Monòlegs oberts - Diàlegs íntims
Els dos instruments de corda més representatius, el violí i el violoncel es presenten en solitari i en conjunt, amb les interpretacions de dos joves solistes de trajectòria internacional.
Obres de Johann Sebastian Bach, György Ligeti, Zoltan Kodaly i Heinrich Ignaz Franz Biber
Helena Satué, violí
Peter Schmidt, violoncel
Manresa, Plana de l'Om
Entrades a 6 € i més informació aquí
"Tres clàssics"
El clàssic vienès - El neo-clàssic - El clàssic avantguardista
En aquest concert sentirem "Tres clàssics", en cada cas amb un sentit molt diferent de la paraula, que ens fan reflexionar sobre el què exactament vol dir "clàssic": Ho és Haydn, el primer dels "clàssics vienesos" que estableix nous estàndards amb els gèneres Simfonia, Sonata, Quartet i Trio i que així revoluciona la història de la música? O Martinu, qui enmig d'una època amb tendències modernistes diverses recorre a formes més convencionals per trobar un llenguatge personal lleuger i despreocupat, anomenat "neoclàssic"? I què té de clàssica la música avantguardista, amb efectes sonors fins el seu temps inaudits, de George Crumb? Potser al final és la intemporalitat d'aquestes obres tan diferents que les fa clàssiques, cadascuna de la seva manera i cadascuna dins del seu àmbit.
Franz Joseph Haydn, Trio per a piano, flauta i violoncel Hob. XV: 16 en re major
Bohuslav Martinu, Trio per a flauta, violoncel i piano (1944)
-Pausa-
George Crumb (*1929), "Vox Balaenae per a tres intèrprets emmascarats" per a flauta elèctrica, violoncel i piano amplificat (1972)
Patrícia de No, flauta
Erica Wise, violoncel
Katia Michel, piano
20/05/2018, a les 12h
Manresa, Plana de l'Om
Entrades a 10 € (6 €) i més informació aquí
"Temps de pau, temps de guerra"
El programa presenta música de cambra de segles diferents, contrastant obres d’un esperit serè i pacífic amb obres que tenen com a fons emotiu la guerra, el conflicte intern o fins i tot la fúria. Cada obra es viu en el seu entorn programàtic, creant un relat de tensió i resolució en el que les diferents músiques impacten de manera commovedora, amb sorpreses i recompenses.
Wolfgang Amadeus Mozart, Andante del trio per a clarinet, viola (arranjat per a violoncel) i piano K. 498
Igor Stravinsky, "La història del soldat", suite per a clarinet, violí i piano
Hans Gàl, Cantabile de la serenata per a clarinet, violí i violoncel
Charles Ives, Largo per a clarinet, violí i piano
Johann Sebastian Bach, tres invencions arranjades per a violí i violoncel
Olivier Messiaen, del "Quatuor pour la fin du temps" per a clarinet, violí, violoncel i piano
VI. Danse de la fureur, pour les sept trompettes
VII. Fouillis d’arcs-en-ciel, pour l’Ange qui annonce la fin du Temps
Franz Schubert, "Notturno" per a piano, violí i violoncel, D. 897
Ona Cardona, clarinet
Alejandro Bustamante, violí
Peter Schmidt, violoncel
Laia Masramon, piano
16/06/2017, a les 22h
St. Cugat, Nits de música al claustre
Entrades a 10 € i més informació aquí
"Melodies de les Illes Britàniques"
Emmarcat pels arranjaments de cançons populars escoceses i irlandeses dels cèlebres compositors Joseph Haydn i Ludwig van Beethoven, aquest programa
presenta la música popular de les Illes Britàniques a través dels llenguatges variats de Ralph Vaughan-Williams, Roger Quilter i Frank Martin. La combinació
d'obres instrumentals amb obres vocals a la vegada cambrístiques permet sentir paletes sonores que ens apropen de manera única al món acústic del nord-oest
d'Europa.
Joseph Haydn, Selecció de les cançons escoceses per a cant, piano, violí i violoncel
Ralph Vaughan-Williams, 6 estudis sobre cançons populars angleses per a violoncel i piano
Roger Quilter, Selecció de cançons
-:-
Frank Martin, Trio per a piano, violí i violoncel sobre melodies populars irlandeses
Ludwig van Beethoven, 6 cançons irlandeses (selecció de WoO 152, 153 i 154) per a cant, piano, violí i violoncel
Elena Copons, soprano
Joel Bardolet, violí
Peter Schmidt, violoncel
Katia Michel, piano
06/05/2017, a les 20h
Terrassa, Auditori Municipal
"Melodies de les Illes Britàniques"
Emmarcat pels arranjaments de cançons populars escoceses i irlandeses dels cèlebres compositors Joseph Haydn i Ludwig van Beethoven, aquest programa
presenta la música popular de les Illes Britàniques a través dels llenguatges variats de Ralph Vaughan-Williams, Roger Quilter i Frank Martin. La combinació
d'obres instrumentals amb obres vocals a la vegada cambrístiques permet sentir paletes sonores que ens apropen de manera única al món acústic del nord-oest
d'Europa.
Entrades a 10 € aquí
Joseph Haydn, Selecció de les cançons escoceses per a cant, piano, violí i violoncel
Ralph Vaughan-Williams, 6 estudis sobre cançons populars angleses per a violoncel i piano
Roger Quilter, Selecció de cançons
-:-
Frank Martin, Trio per a piano, violí i violoncel sobre melodies populars irlandeses
Ludwig van Beethoven, 6 cançons irlandeses (selecció de WoO 152, 153 i 154) per a cant, piano, violí i violoncel
Elena Copons, soprano
Helena Satué, violí
Peter Schmidt, violoncel
Katia Michel, piano
25/09/2016
Calella (Maresme)
"Un passeig per Praga"
Wolfgang Amadeus Mozart, VI. Allegro del "Divertimento" per a trio de cordes en mi bemoll major, K. 563
Josef Suk, "Melodia" per a dos violins
Leos Janacek, Adagio i Andante con moto de la Suite per a cordes
Bohuslav Martinu, III. Allegro dels Madrigals per a violí i viola H. 313
Antonin Dvorak, Quintet per a dos violins, viola, violoncel i contrabaix en sol major, Op. 77
Allegro con fuoco
Scherzo. Allegro vivace
Poco Andante
Finale. Allegro assai
Roman Patočka i Raquel Castro, violí
Noelia Gómez, viola
Peter Schmidt, violoncel
Mariona Mateu, contrabaix
18/08/2016, a les 20:30h
Terrassa
Masia de Ca n'Anglada
Monòlegs oberts - Diàlegs íntims
Els dos instruments de corda més representatius, el violí i el violoncel es presenten en solitari i en conjunt, amb les interpretacions de dos joves solistes de trajectòria internacional.
Obres de Johann Sebastian Bach, György Ligeti, Zoltan Kodaly i Heinrich Ignaz Franz Biber
Helena Satué, violí
Peter Schmidt, violoncel
Programes exemplars
Programa A
"D'Hamburg al món" (violí, piano, trompa)
Georg Philipp Telemann, Fantasia No. 6 mi menor per a violí sol (1735)
Alfred Schnittke, Sonata No. 3 per a violí i piano (1994)
Georg Philipp Telemann, Fantasia No. 10 re major per a violí sol (1735)
-
Carl Philipp Emanuel Bach, Fantasia per a piano, fa sostingut menor H. 300
Johannes Brahms, Trio per a trompa, violí i piano en mi bemoll major, Op. 40
Hi han ciutats que s'associen amb la història de la música: Viena, París o Milà. Hamburg, malgrat que és la segona ciutat més gran d'Alemanya, no és una d'elles i fins i tot avui, la seva vida musical queda al darrere de la de ciutats com Berlín, Múnic o Colònia. Tot i així cal recordar la importància que va tenir per a alguns compositors importants dels segles 18, 19 i 20 com a lloc de naixement, del gran èxit o com a última estació de la seva vida.
Programa B
"Músiques d'una rivalitat fructífera" (oboè, clarinet, trompa, fagot, piano)
Heinrich von Herzogenberg, Trio per a oboè, trompa i piano, Op. 61
Francis Poulenc, Sonata per a clarinet i fagot
Darius Milhaud, Suite d'après Corrette per a oboè, clarinet i fagot
-
Ludwig van Beethoven, Quintet per a oboè, clarinet, trompa, fagot i piano en mi bemoll major, Op. 16
La història de les diferents tradicions musicals franco-alemanyes és una història de rivals que buscaren diferenciar-se l'un de l'altre, però que acabaren alimentant-se mútuament. Herzogenberg, austríac d'arrels franceses, Poulenc i Milhaud, compositors francesos de l'època despreocupada entre les guerres mondials i un Beethoven abans de la seva desil·lusió amb la visió napoleònica, en són els representants en aquest concert.
Programa C
"Viatge d'hivern" de Franz Schubert (D. 911) - com mai l'has viscut
per a violoncel, piano i actor
El cicle de Lied més conegut de Franz Schubert és reinterpretat mitjançant la divisió del paper del cantant en música i paraules. Violoncel i actor ocupen el seu lloc per representar amb diferents punts de vista aquestes dues facetes de manera sorprenent i inaudita. La versió catalana permet al públic seguir el contingut fàcil i apassionadament.
Programa D
"Sorprenentment clàssic" (flauta, violí, viola, violoncel)
Ludwig van Beethoven, Serenade en re major, Op. 25 (flauta, violí i viola)
Anton Webern, Trio per a cordes, Op. 20
Heitor Villa-Lobos, "Assobio a jato" per a flauta i violoncel W493 (1950)
Krzysztof Penderecki, Cadenza per a viola sol (1984)
Wolfgang Amadeus Mozart, Quartet per a flauta, violí, viola i violoncel en re major, K. 285
La música clàssica sovint ha de combatre contra el prejuici de ser seriosa, previsible i formalista. Doncs, combatem-lo! No pot haver-hi música més divertida i espontània que la del jove Beethoven i de Mozart. Webern, Villa-Lobos i Penderecki, que ens sorprenen amb les seves interpretacions del que és atemporalment clàssic, segurament hi estarien d'acord.
Programa E
"Cants de cambra" (soprano, dos violins, viola i violoncel)
Johannes Brahms, Ophelia-Lieder, transcrit per a soprano i quartet de cordes
Benjamin Britten, Suite per a violoncel sol No. 1, Op. 72
Franz Schubert, Mignon, D. 877, transcrit per a soprano i quartet de cordes
Bohuslav Martinu, Tres madrigals per a violí i viola H. 313
Robert Schumann, Sis cants Op. 107, transcrits per a soprano i quartet de cordes
La veu i el quartet de cordes, una combinació poc habitual malgrat la seva popularitat per si sols, es troben en aquests arranjaments d'Aribert Reimann per donar nous colors a l'acompanyament de les cançons romàntiques presentades. Britten amb els "cantus", els moviments claus de la seva primera suite per a violoncel, i Martinu amb els Madrigals es recolzen en formes i idees vocals per subratllar l'arrel vocal de tota música.
Programa F
"El romanticisme dels segles XX i XXI" (piano, violí, viola, violoncel, clarinet, trompa)
Peteris Vasks, Quartet per a piano i cordes (2001)
Olivier Messiaen, "Appel Interstellaire" per a trompa (1974)
Krzysztof Penderecki, quartet per a clarinet i cordes (1993)
-
Ernst von Dohnányi, Sextet per a piano, violí, viola, violoncel, clarinet i trompa en do major, Op. 37 (1935)
El romanticisme és una època del segle 19 que acaba amb els principis de l'àtonalitat d'Arnold Schoenberg... I el romanticisme dels compositors posteriors que tornen a la expressivitat interior de la música, a la seva relació amb la natura o que mai han deixat de creure en formes tradicionals? I si el romanticisme és un estat d'ànim?
"D'Hamburg al món" (violí, piano, trompa)
Georg Philipp Telemann, Fantasia No. 6 mi menor per a violí sol (1735)
Alfred Schnittke, Sonata No. 3 per a violí i piano (1994)
Georg Philipp Telemann, Fantasia No. 10 re major per a violí sol (1735)
-
Carl Philipp Emanuel Bach, Fantasia per a piano, fa sostingut menor H. 300
Johannes Brahms, Trio per a trompa, violí i piano en mi bemoll major, Op. 40
Hi han ciutats que s'associen amb la història de la música: Viena, París o Milà. Hamburg, malgrat que és la segona ciutat més gran d'Alemanya, no és una d'elles i fins i tot avui, la seva vida musical queda al darrere de la de ciutats com Berlín, Múnic o Colònia. Tot i així cal recordar la importància que va tenir per a alguns compositors importants dels segles 18, 19 i 20 com a lloc de naixement, del gran èxit o com a última estació de la seva vida.
Programa B
"Músiques d'una rivalitat fructífera" (oboè, clarinet, trompa, fagot, piano)
Heinrich von Herzogenberg, Trio per a oboè, trompa i piano, Op. 61
Francis Poulenc, Sonata per a clarinet i fagot
Darius Milhaud, Suite d'après Corrette per a oboè, clarinet i fagot
-
Ludwig van Beethoven, Quintet per a oboè, clarinet, trompa, fagot i piano en mi bemoll major, Op. 16
La història de les diferents tradicions musicals franco-alemanyes és una història de rivals que buscaren diferenciar-se l'un de l'altre, però que acabaren alimentant-se mútuament. Herzogenberg, austríac d'arrels franceses, Poulenc i Milhaud, compositors francesos de l'època despreocupada entre les guerres mondials i un Beethoven abans de la seva desil·lusió amb la visió napoleònica, en són els representants en aquest concert.
Programa C
"Viatge d'hivern" de Franz Schubert (D. 911) - com mai l'has viscut
per a violoncel, piano i actor
El cicle de Lied més conegut de Franz Schubert és reinterpretat mitjançant la divisió del paper del cantant en música i paraules. Violoncel i actor ocupen el seu lloc per representar amb diferents punts de vista aquestes dues facetes de manera sorprenent i inaudita. La versió catalana permet al públic seguir el contingut fàcil i apassionadament.
Programa D
"Sorprenentment clàssic" (flauta, violí, viola, violoncel)
Ludwig van Beethoven, Serenade en re major, Op. 25 (flauta, violí i viola)
Anton Webern, Trio per a cordes, Op. 20
Heitor Villa-Lobos, "Assobio a jato" per a flauta i violoncel W493 (1950)
Krzysztof Penderecki, Cadenza per a viola sol (1984)
Wolfgang Amadeus Mozart, Quartet per a flauta, violí, viola i violoncel en re major, K. 285
La música clàssica sovint ha de combatre contra el prejuici de ser seriosa, previsible i formalista. Doncs, combatem-lo! No pot haver-hi música més divertida i espontània que la del jove Beethoven i de Mozart. Webern, Villa-Lobos i Penderecki, que ens sorprenen amb les seves interpretacions del que és atemporalment clàssic, segurament hi estarien d'acord.
Programa E
"Cants de cambra" (soprano, dos violins, viola i violoncel)
Johannes Brahms, Ophelia-Lieder, transcrit per a soprano i quartet de cordes
Benjamin Britten, Suite per a violoncel sol No. 1, Op. 72
Franz Schubert, Mignon, D. 877, transcrit per a soprano i quartet de cordes
Bohuslav Martinu, Tres madrigals per a violí i viola H. 313
Robert Schumann, Sis cants Op. 107, transcrits per a soprano i quartet de cordes
La veu i el quartet de cordes, una combinació poc habitual malgrat la seva popularitat per si sols, es troben en aquests arranjaments d'Aribert Reimann per donar nous colors a l'acompanyament de les cançons romàntiques presentades. Britten amb els "cantus", els moviments claus de la seva primera suite per a violoncel, i Martinu amb els Madrigals es recolzen en formes i idees vocals per subratllar l'arrel vocal de tota música.
Programa F
"El romanticisme dels segles XX i XXI" (piano, violí, viola, violoncel, clarinet, trompa)
Peteris Vasks, Quartet per a piano i cordes (2001)
Olivier Messiaen, "Appel Interstellaire" per a trompa (1974)
Krzysztof Penderecki, quartet per a clarinet i cordes (1993)
-
Ernst von Dohnányi, Sextet per a piano, violí, viola, violoncel, clarinet i trompa en do major, Op. 37 (1935)
El romanticisme és una època del segle 19 que acaba amb els principis de l'àtonalitat d'Arnold Schoenberg... I el romanticisme dels compositors posteriors que tornen a la expressivitat interior de la música, a la seva relació amb la natura o que mai han deixat de creure en formes tradicionals? I si el romanticisme és un estat d'ànim?